Stworzenie dobrej reklamy jest nie lada wyzwaniem. Reklama powinna interesować, zaangażować i zmotywować odbiorcę, aby zaglądnął na naszą stronę internetową lub zagościł w naszym sklepie. W tym artykule zebraliśmy 4 najważniejsze zasady, którymi powinniśmy się kierować podczas tworzenia reklamy. Zapraszamy do lektury.
Wysoka jakość reklamy
Jakość jest czymś, co widzowie cenią sobie ponad wszystkim. Jeśli wypuścimy reklamę nagrywaną kiepskim sprzętem, możemy być pewni, że większość odbiorców nawet nie dotrwa do jej połowy – niezależnie od tego, jaka byłaby jej wartość. Jeśli jesteśmy w tym temacie zieloni, to dobrym rozwiązaniem jest pójście po pomoc do profesjonalistów. Jednym z nich jest Flipside, którego specjalnością jest produkcja filmów reklamowych, z jego ofertą możemy zapoznać się tutaj: https://flipside.pl/filmy-reklamowe/.
Storytelling w reklamie
Drugą zasadą, która jest kluczowa podczas tworzenia reklam, jest historia – dobra reklama musi opowiadać jakąś historię. Jaką? Wciągającą, angażującą, poruszającą, przepełnioną emocjami. Historia ma za zadanie poruszyć odbiorcę, zmotywować go, zainspirować. Pamiętajmy, że opowieść w reklamie musi być skierowana do konkretnej grupy odbiorców. W momencie, gdy będziemy chcieli trafić do wszystkich, w efekcie nie trafimy do nikogo.
Kolejną cechą dobrej historii w reklamie jest jej wiarygodność, wszystko w spocie powinno być spójne, w innym wypadku widz nam nie zaufa. Warto również wspomnieć o tym, że historia powinna być nieskomplikowana, za dużo wątków może znudzić widza.
Reklama interakcyjna
Coraz większe możliwości technologiczne pozwalają nam na stworzenie reklam, które rzeczywiście zapraszają odbiorcę do interakcji, dzięki czemu możemy skłonić go do działania. Możemy zrobić to na przykład umieszczając komunikat: Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej pod koniec naszego filmu reklamowego.
Badania pokazują, że jest większe prawdopodobieństwo, że użytkownik rzeczywiście kliknie taki przycisk, gdy pojawi się na filmie reklamowym, niż gdyby znajdował się odpowiadający mu link poniżej w opisie.
Scenariusz reklamy
Pamiętajmy, że nic co przypomina chaos, nie jest skuteczne. Dobra reklama powinna być skrupulatnie zaplanowana. Powinniśmy stworzyć jej skrypt, czyli scenariusz. Skrypt powinien być oparty na kilku informacjach, które uprzednio przeanalizujemy. Powinniśmy brać pod uwagę oczywiście to, do kogo chcemy trafić. Kolejną sprawą jest język, którym będziemy się posługiwać w reklamie – on też powinien być dostosowany do grupy docelowej.
Musimy również zastanowić się nad tym, co chcemy przekazać – przed tworzeniem scenariusza ustalmy 3 najważniejsze informacje, z którymi widza chcemy zapoznać.
Pamiętajmy, że najważniejsze jest, aby stworzyć reklamę dobrej jakości, która wizualnie nie odrzuci odbiorcy. Reklamy, które są najbardziej zapamiętywane i najefektywniejsze w działaniu to te, które opowiadają historię, która porywa widza. Podczas tworzenia filmu reklamowego musimy również pamiętać o tym, że powinniśmy go dokładnie zaplanować, stworzyć skrypt i dostosować język i treść do naszej grupy docelowej. Mamy nadzieję, że zebrane przez nas zasady pomogą Wam stworzyć skuteczne i angażujące widza reklamy.
0 komentarzy