O personalizowaniu marki pisze się dużo i często wcale nie dlatego, że jest to nowy, modny trend. Wręcz przeciwnie, jest to zasada, która towarzyszy nam od bardzo dawna – a którą dopiero od jakiegoś czasu zaczęliśmy traktować poważnie.
Personalizowanie marki, czyli przemyślana komunikacja z klientem uwiarygodni nas i sprawi, że nasz klient poczuje się zaangażowany w to, co dzieje się w naszej firmie. Będzie częścią marki, której produkty będzie chciał mieć zawsze pod ręką.
Jak personalizować, by klient poczuł, że jest wyróżniony, że nam na nim zależy?
Indywidualne podejście i przywiązanie. Masz bazę klientów. Zacznij wreszcie dobrze z niej korzystać. Nie rozpoczynaj kampanii e-mailingowej bezosobowym zwrotem hej, witam, cześć. Jeśli masz w bazie Halinkę zwróć się do niej bezpośrednio. Zapytaj jak się czuje. Przecież to nic nie kosztuje. Tego typu działania ani nie wydłużają czasu przygotowania kampanii ani nie generują dodatkowych kosztów. Rezultat: wzrost sprzedaży nawet o kilka procent.
Prezent na urodziny?
Pamiętam ten dzień. Kończyłam chyba 19 urodziny. Otrzymałam sms-owe życzenia od sieci Plus i dodatkowe doładowanie konta. Naprawdę się ucieszyłam i wiecie co, nie wpadło mi do głowy, że ten operator sieci komórkowej użył właśnie personalizacji swojej reklamy żebym poczuła się wyróżniona. Moim zdaniem strzał w dziesiątkę. Sztukę personalizacji świetnie wykorzystuje w swoich kampaniach Coca-cola. Tworzy kreacje swojego produktu, zadziwia, rozśmiesza, wzrusza. Dzięki temu, tak wielu ludzi kocha tę markę i chce z niej korzystać.
Życzenia urodzinowe, to świetna okazja do tego, by pokazać jak bardzo zależy nam na naszym kliencie. Jak blisko niego jesteśmy i jak wiele o nim wiemy. Tak naprawdę mamy od tego bazę,w której skrupulatnie zbieramy wszystkie dane.
Rezultat: kolejne wzrosty sprzedaży i zwiększenie poziomu zaufania.
Wiem, gdzie mieszkasz!
I dlatego Droga Iwonko, wyślę Ci wszystkie informacje o wyprzedażach dotyczących Twojego miasta. Ucieszysz się, bo są naprawdę wyjątkowe.
Miejsce zamieszkania, kolejna informacja do wykorzystania. Wiesz, gdzie mieszka klient, wiesz o jakich wydarzeniach związanych z marką najlepiej go informować.
Prośba o ocenę jakości obsługi klienta
Wysyłana na telefon prośba dotycząca zakupów, których dokonał w sklepie. Odpowiedź na pytanie czy był/ nie był zadowolony pozwala opracować plan lepszego dopasowania usługi, poprawę jakości oraz ocenę pracy swojego personelu.
Personalizuj komunikaty kierowane do klienta. Niech ten poczuje się wyjątkowo. Może w przyszłości okaże się, że dzięki temu, to Twoja marka jest najlepiej rozpoznawalnym produktem na rynku?
W kliencie siła i moc – pamiętaj zanim wejdziesz z nim w dialog. Rozmawiaj z klasą, nie wdając się z nim w kłótnie. Każde wyzwisko skierowane w jego stronę z pewnością odbije Ci się czkawką!
Zamiast negatywnych emocji, dziel się radością!
Ciekawe porady. Sprawienie by klient poczuł się wyjątkowy i zaangażował się w działania to świetne porady i warto o nie dbać od samego początku istnienia.
Dzięki za przykłady z coca-colą. Nie wiedziałem, że buduje ona takie kampanie, warto ją obserwować i się od niej uczyć.
Warto, warto, bo przykładów ich ciekawych kampanii jest wiele!