Obecne czasy charakteryzują się napływem ogromnej ilości nowych środków masowego przekazu. Na przestrzeni lat źródła takie jak prasa czy telewizja, coraz częściej są zastępowane przez kanały społecznościowe. Dotychczas Facebook stanowił doskonałe narzędzie promocji lecz w pogoni za nowoczesnością i on nie jest już trendem. Artykuł ma za zadanie przedstawić atuty aplikacji Snapchat w odniesieniu do promocji firmy.
Snapchat – krótka historia
Snapchat to aplikacja mobilna, która zadebiutowała w 2011 roku. Początkowo służyła do dzielenia się chwilami ze znajomymi poprzez przesyłanie zdjęć i krótkich filmików oraz komunikowanie się. To co od zawsze wyróżniało Snapchat na tle innych kanałów społecznościowych, to czas na obejrzenie przesłanych materiałów. Filmy i zdjęcia przychodzące od znajomych były dostępne zaledwie przez kilka sekund, a następnie znikały. Aktualnie wprowadzono szereg nowych możliwości takich jak: wydłużenie czasu pojawiania się wiadomości, filtry, edytory zdjęć.
Konto firmowe
Snapchat przez ostatnie 5 lat zyskał ogromną popularność, a co za tym idzie pojawiły się nowe możliwości. Firmy zaczęły wykorzystywać fakt, że większość ich klientów korzysta z tej aplikacji. Można w prosty sposób budować więzi z konsumentami, a zarazem publikować szereg istotnych informacji związanych z nowościami, zmianami oraz ciekawostkami. Snapchat został wykorzystywany nawet do promocji kampanii wyborczej w Stanach Zjednoczonych
Korzyści funkcjonalne
Trzeba krótko wyjaśnić, dlaczego Snapchat okazuje się wartościowym narzędziem promowania marki przez firmy. Przede wszystkim jest to darmowy środek przekazu, nie generujący kosztów pobrania aplikacji ani publikacji zdjęć czy filmów. Snapchat pozwala zaoszczędzić ogrom czasu, który wcześniej firmy poświęcały na tworzenie rozmaitych grafik czy treści. Kwintesencją jest dzielenie się tym co jest teraz, w tej konkretnej chwili. Ponadto cechuje się unikaniem fali krytyki. Częstotliwość, z jaką pojawiają się nowe publikacje z konta jest tak wielka, że odbiorcy nie są w stanie znienawidzić konkretnego zdjęcia lub filmiku. Na sam koniec warto wspomnieć, że relacja jaką się buduje na Snapchacie ma charakter bardzo swobodny i naturalny. Obecna społeczność jest ciekawa, jak funkcjonują firmy i co robią na co dzień.
Odnosząc się do wyżej umówionych funkcji i korzyści, jakich dostarcza Snapchat można zdecydowanie uznać go za narzędzie promocji nowej ery. Złotą zasadą marketingowców jest być na bieżąco z trendami i ciągle wychodzić naprzeciw realiom. Możliwe, że Snapchat nie spełni wszystkich oczekiwań firmy, ale na pewno nie zaszkodzi i pozwoli być na czasie.
Jestem pełna wiary w tego, że snapchat może skutecznie promować nasze firmy
Moim zdaniem lepiej reklamować się na Facebooku i Instagramie, bo są chyba bardziej powszechne od Snapa.