Skandale w kampaniach – szok, który intryguje widza

utworzone przez | 08 07 2014 | 0 komentarzy

Widzieliście kiedyś kampanię reklamową, społeczną, którą pamiętacie do dzisiaj? Ja mam kilka. I wiecie co, kiedyś zastanawiałem się dlaczego się je tworzy. Dzisiaj już wiem, że to najlepszy sposób na zwrócenie uwagi widza.

Grzeczna, przesłodzona kampania reklamowa, społeczna to już przeszłość. W dzisiejszych czasach filtrowania informacji, nikt nie zwróciłby uwagi na ładne opakowanie. Jeśli oczekujesz sukcesów musisz nastawić się na szok, nietypową akcję, coś, co powali widza na kolano, uświadomi ale co ważne nie zniechęci.

Sztuka tworzenia kontrowersyjnych kampanii udaje się tylko nielicznym. Podstawowy błąd, jaki można przy nich popełnić to zbyt mocny przekaz, który trafi do źle dopasowanej grupy odbiorców. Wiadomo, jeśli np. uderzyć Chrystusem w Chrześcijan, tylko się narazisz. Jeśli rzucisz mięsem w Muzułmanina, podobnie.

Takich złych kontrowersji można wymienić więcej.

Zresztą za źle dopasowany przekaz grozi Ci nie tylko odrzucenie przez widza. Twoja kampania zostanie usunięta ze środków przekazu – stracisz dużo kasy i renomę.

Skutecznego sposobu na tworzenie „dobrych” kontrowersji z pewnością nikt nie ma. Specjalnie dla Was wyszukałem jednak kilka z tych kampanii, które wyjątkowo mi się spodobały. Dajcie znać jakie Wy macie odczucia.

1. Kampania „Mło­dzi kie­row­cy”

źródło: wiadomosci.onet.pl

źródło: wiadomosci.onet.pl

2. Kam­pa­nia „Słowa ranią na całe życie” 

źródło: wiadomosci.onet.pl

źródło: wiadomosci.onet.pl

 

3. Kampania „Po­myśl zanim wrzu­cisz”

źródło: wiadomosci.onet.pl

źródło: wiadomosci.onet.pl

 

4. Kam­pa­nia Unha­te (Nie nie­na­widź!)

źródło: wiadomosci.onet.pl

źródło: wiadomosci.onet.pl

 

5. ?Kto powiedział, że potrzebne są dwie??  główne hasło projektu Monokini 2.0.

źródło: kampaniespoleczne.pl

źródło: kampaniespoleczne.pl

 

6. Akcji #cockinasock

źródło: kampaniespoleczne.pl

źródło: kampaniespoleczne.pl

 

7. Stop AIDS – świadomość to podstawa

źródło: wp.pl

źródło: wp.pl

 

8. ?I wish I had?? (?Chciałbym mieć??)

źródło: kampaniespoleczne.pl

źródło: kampaniespoleczne.pl

9. Wreszcie na koniec, reklama… tabletek antykoncepcyjnych

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły