Spis książek, które, są warte do przeczytania, dla każdego kto planuje lub już rozpoczął własną działalność. Przed Wami książki o biznesu, ale nie koniecznie dla niego.
Eliyahu M. Goldratt, Jeff Cox „Cel”
Książka o biznesie napisana przez izraelskiego fizyka, który stał się powszechnie znany jako autor najlepiej sprzedających się książek biznesowych. „Cel” jest napisana w formie opowieści o młodym dyrektorze zakładu Alexie Rogo, który musi uratować firmę przed upadkiem w ciągu trzech miesięcy. Książka zawiera podstawowe zasady dotyczące poprawy wydajności i zwiększenia stopy dochodu. Ta książka jest napisana przystępnym językiem i jest przeznaczona dla szerokiego kręgu czytelników.
Eliyahu M. Goldratt “Cel 2”
Jest to kolejna powieść biznesowa, która jest kontynuacją pierwszej książki. W niej znowu spotykamy się z głównym bohaterem Alexem Rogo. Jego doświadczenie pokazuje nam zasady efektywnej kampanii. Oczywiście w książce nie ma gotowych rozwiązań, a jak mówi sam autor, ważną rolę odgrywa intuicja, bez której żadna metoda nie działa. Powieść pozwala na obiektywne spojrzenie do podejścia w zarządzaniu i strategią rozwoju spółki.
Eric Ries „lean startup”
To wizualny przewodnik do stworzenia własnego biznesu. Tutaj bada się szczegółowo niebezpieczeństwa, jakie napotykają początkujący przedsiębiorcy. Autor opowiada, jak startupy zmieniają świat i jak ekscytujące jest śledzić za ich rozwojem. Wiele uwagi poświęca się rozruchowi i testowaniu produktów. W 2011 roku, „Lean Startup» stała się książką roku w kategorii literatury biznesowej. Specjaliści nazywają to klasyką zarządzania i zdecydowanie polecają daną lekturę.
„Siła przyzwyczajenia. Dlaczego mamy żyć i działać w ten sposób, a nie inaczej. ” Charles Duhigg
W tej książce, Charles Duhigg, dziennikarz New York Times opowiada o stronie naukowej nawyków i że mamy prawo do ich zmiany. On przytacza wyniki badań i doświadczeń dużych przedsiębiorstw: Starbucks, Alcoa, Target. Po przeczytaniu tej książki dowiecie się o rodzajach nawyków i sposobach ich wykorzystania w biznesie. Będą omawiane preferencje społeczne użytkowników i organizacyjne nawyki menedżerów i pracowników, którzy mają wpływ na sukces firmy.
Ciekawe pozycje 🙂
Ja ze swojej strony mogę polecić „Tworzenie modeli biznesowych” – książka rozwija całościowe spojrzenie na biznes i zadbanie o różne jego elementy 😉
Wspaniały artykuł, polecam wszytskim!!