Wynajem biura dla firmy – na co zwrócić uwagę?

Wynajem firmowych pomieszczeń biurowych cieszy się coraz większą popularnością. Za jego zasadnością przemawiają już choćby względy ekonomiczne, wielu przedsiębiorców docenia zaś i to, że za pomieszczenia tego rodzaju ponosi się odpowiedzialność mniejszą niż za te, które są ich własnością. Nie każda decyzja o jego dokonaniu jest jednak tak samo wartościowa. Aby uniknąć niezadowolenia powinniśmy zastanowić się więc nad tym, na co zwracać uwagę podczas poszukiwania idealnego miejsca.
Gdybyśmy mieli wskazać na czynnik o kluczowym znaczeniu, z całą pewnością byłaby nim lokalizacja wynajmowanego biura. Właściciel każdej firmy ma nieco inne zdanie na ten temat, co do zasady jednak popularnością cieszą się przede wszystkim lokale położone w okolicach ścisłego centrum. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że potencjalni interesanci nie mają problemu z dotarciem do nich, ciągle przy tym dominuje przeświadczenie o tym, że tylko najlepsze firmy funkcjonują w ścisłym centrum i nie muszą szukać biur na zapleczu miasta.
Duże znaczenie ma także wygląd i metraż wynajmowanego budynku, choć bowiem właściciel firmy nie jest jego właścicielem, to właśnie wynajmowany lokal przez długi czas będzie miał duże znaczenie dla sposobu postrzegania firmy jako całości. Ponownie natrafiamy zresztą na rozbieżności, nie każdy definiuje bowiem „budynek z klimatem” w jednakowy sposób. Przyjmuje się jednak, że nie powinien być to budynek brudny i zaniedbany, klientom i partnerom handlowym trudno będzie bowiem uwierzyć, że jest to celowe działanie marketingowe. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na udogodnienia w biurze – klimatyzacja to wręcz obowiązek, jeśli biuro ma okna skierowane na południe, a i miejsce na spotkania z klientami, czy miejsce odpoczynku pracowników też jest w cenie.
Nie zapominajmy i o tym, że niekiedy koszmarem okazuje się nawet wynajem tego budynku, który prezentuje się całkiem dobrze. Wiele zależy zatem i od tego, jak skonstruowana jest umowa wynajmu i jak układają się stosunki pomiędzy właścicielem budynku oraz jego najemcą. Trudno o porady, które sprawdzałyby się bez względu na okoliczności, przyjmuje się jednak, że nie warto kontynuować współpracy, jeżeli od samego początku mamy wrażenie, że dokonuje się ona pod przymusem.

2 myśli na temat “Wynajem biura dla firmy – na co zwrócić uwagę?

  • 28 lutego 2016 o 12:35
    Permalink

    Lokalizacja i styl biura są najważniejszym czynnikiem. No i aranżacja.

    Odpowiedz
  • 28 lutego 2016 o 16:47
    Permalink

    Budynek z klimatem nie jest ważny w każdym przypadku. Księgowa chyba nie musi mieć czegoś super, ale ludzie od marketingu lepiej by było gdyby mieli 😉

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *