Jak uzyskać przewagę konkurencyjną prowadząc sklep stacjonarny?

Aby odnosić sukcesy w tradycyjnym handlu trzeba odpowiednio przygotować się do prowadzenia takiego biznesu. Wbrew pozorom handel nie jest prostą dziedziną a konkurencja nie śpi. Przede wszystkim trzeba sobie dobrze przemyśleć wybór przedmiotu działalności.

Najlepiej jest handlować tym co się lubi lub tym, co się dobrze zna. Nie warto decydować się na dziedzinę spoza kręgu zainteresowań tylko dlatego, że znajomy to sprzedaje i dobrze mu idzie. Druga ważna kwestia to wybór odpowiedniej lokalizacji. Wiele osób robi ten błąd, że wynajmuje lokal najtańszy jednak słabo zlokalizowany. Tutaj trzeba zmienić myślenie.

Warto dopłacić na wstępie by więcej zyskać w późniejszym okresie. Lepsza lokalizacja to lepsze obroty a więc i zyski. Wreszcie najważniejszym obszarem w handlu jest obsługa klientów. Wiele sprzedawców mylnie sądzi, że liczą się przede wszystkim niskie ceny. Tymczasem najważniejsze jest zadowolenie klientów, które można uzyskać na wiele sposobów. Klient jest zadowolony wtedy, gdy otrzyma dobrej jakości produkt, którego potrzebuje. Trzeba więc umieć rozpoznawać potrzeby klientów a potem szukać sposobów na ich zaspokojenie. Klienci lubią też czuć się wyjątkowi. Jeśli sprzedawca zrobi dla klienta coś ponad standard, na przykład dowiezie mu gratis do domu ciężki zakupy klient z pewnością to doceni. Każdy sklep musi być przyjazny dla klientów. Warto więc zadbać o odpowiednio dużą przestrzeń, właściwą ekspozycję towarów i wywieszenie cen.

Klienci szczególnie cenią sobie swobodę dlatego lubią sklepy samoobsługowe gdzie spokojnie mogą obejrzeć przedmiot. Ponadto przewagę nad konkurencją można uzyskać długimi godzinami otwarcia, dobrymi promocjami (np. takimi: http://ekoulotki.pl) i przede wszystkim fachowym doradztwem. Profesjonalny sprzedawca zawsze jest uprzejmy i chętny do pomocy. Nawet gdy chodzi o reklamację robi wszystko aby klient poczuł się dobrze obsłużony. Warto też słuchać sugestii klientów, pytać o ich potrzeby i wprowadzać do oferty sugerowane produkty.

Jeden komentarz do “Jak uzyskać przewagę konkurencyjną prowadząc sklep stacjonarny?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *