Meble do nowoczesnego biura – jak wybrać

utworzone przez | 07 02 2017 | 3 Komentarze

Wielkie miasta aż roją się od wypełnionych biurami biurowców. Niezależnie czy idzie się do biura pracować, czy załatwić jakąś sprawę, każdy woli iść do biura nowego, niż starego. Sukces przyjaznego biura tkwi w jego urządzeniu. Główną rolę odgrywają w tym wystrój ex aequo z umeblowaniem.

Czas biur

W coraz bardziej administrowanym świecie pojawia się coraz więcej biur. Biuro to nic innego jak instytucja wykonująca właściwe sobie prace urzędnicze. Znajdują się zazwyczaj w nowoczesnych budynkach, ale nie tylko. Podstawowe typy pomieszczeń biurowych to: pomieszczenia indywidualne, pomieszczenia grupowe, biuro typu kombi, a także wnętrza wielkoprzestrzenne. Pomieszczenia indywidualne to biura, w których pracuje jedna osoba. Pomieszczenia grupowe to biura, w których pracuje kilka osób. Biura typu kombi są pomieszczeniami pracy dla kilku osób, ale mają wydzielone sektory, zazwyczaj szybą, gdzie pracuje jedna osoba, zazwyczaj szef. Wnętrza wielkoprzestrzenne rozciągają się na dużej przestrzeni i mieszczą boksy, co powoduje, że na powierzchni pracuje wiele osób, ale jednocześnie każda pojedynczo. Pomieszczenia indywidualne, pomieszczenia grupowe oraz biura typu kombi spotyka się zazwyczaj w małych firmach lub w urzędach. Wnętrza wielkoprzestrzenne stanowią natomiast znak rozpoznawczy wielkich korporacji.

Ergonomia w biurze

Czy w szkole, czy w domu, czy pracy, każdy człowiek pracuje wydajniej pod względem fizycznym i psychicznym w odpowiednich warunkach pracy. Pojęcie ergonomii pochodzi z języka greckiego i oznacza naukę o pracy. Zajmuje się ona dostosowaniem pracy do psychofizycznych możliwości ludzkich. W efekcie prowadzi ona do tak zwanego humanizowania pracy. Oznacza to, że nauka ta prowadzi badania nad wykonywaniem pracy przy niskim koszcie biologicznym i psychologicznym, a jednocześnie przy wysokiej efektywności. Ergonomia pracy korzysta z dorobku takich dziedzin jak: higiena pracy, medycyna pracy, socjologia pracy, organizacja pracy, antropometria, czy nauki techniczne. Pracodawca oprócz należnej zapłaty powinien zapewnić pracownikowi właściwe warunki do pracy. Miejsce pracy wywiera przecież spory wpływ na wykonywaną pracę i zdrowie osoby ją wykonującą. A chociaż praca biurowa nie uchodzi za tak ciężką pracę jak na przykład praca fizyczna, to wykonywana w sposób niewłaściwy może męczyć i szkodzić. Odpowiednie stanowisko pracy powinno zapobiec temu problemowi. Olbrzymią rolę odgrywają w tym meble.

Wystrój oraz umeblowanie biura

Biuro składa się z recepcji, przestrzeni dla pracowników, gabinetów dla pracodawców oraz sali konferencyjnej. Warto zadbać również o strefę pracowniczą. Aby spełniały nie tylko swoje funkcje, ale też sprawiały przyjazny klimat, należy je odpowiednio wystroić i umeblować. Oto krótki przegląd na jakie nowoczesne meble gabinetowe warto postawić:

  1. Recepcja:

Recepcja uchodzi za swoiste centrum dowodzenia firmy. To do niej wszyscy kierują się na wejściu. Najważniejsza w recepcji jest lada, która ma wyglądać stylowo i właściwie służyć. Przy wyborze lady recepcyjnej zwraca się uwagę na jej wymiary. Lada recepcyjna powinna pasować tym, którzy przy niej pracują oraz tym, którzy przychodzą, aby coś załatwić. Pierwszy blat lady – niższy, o wysokości od 70 do 80 cm, służyłby recepcjonistom, którzy czuliby się komfortowo siedząc przy niej kilka godzin. Drugi blat – wyższy, o wysokości od 110 do 120 cm, służyłby petentom, którzy czuliby się komfortowo podchodząc do recepcjonisty. Trzeba też pamiętać o osobach mniejszych lub niepełnosprawnych, dla których warto zrobić obniżenie w blacie do wysokości około 90 cm, ewentualnie zrobić podjazd dla takich osób. Jeśli chodzi o szerokość lady recepcyjnej, powinna ona zapewniać swobodę ruchu, czyli nie zajmować zbyt wiele miejsca oraz dawać odpowiednią ilość miejsca dla recepcjonistów oraz petentów. Najlepiej, aby blat recepcjonisty liczył od 70 do 100 cm, natomiast blat dla petentów od 30 do 40 cm.

  1. Przestrzeń dla pracowników oraz gabinety dla pracodawców:

Biuro można urządzić w każdym stylu, aczkolwiek ważne, aby niezależnie od stylu, osoby przebywające w nim czuły się komfortowo. Warto jednak, pomimo oczywistej wygody, zróżnicować meble dla pracowników od mebli dla pracodawcy. Szef powinien przecież odznaczać się prestiżem, bo to świadczy o pozycji firmy. Przydadzą się wygodne i pragmatyczne biurka z krzesłami, jak też lampy, regały i ozdoby.

  1. Sala konferencyjna:

Sala konferencyjna to zazwyczaj reprezentacyjne miejsce w biurze. Salę konferencyjną warto zorganizować w takim sposób, aby służyła nie tylko dla gości, ale również dla tych, którzy w biurze przebywają na co dzień. Chodzi o to, że taka sala doskonale się sprawdzi zarówno na spotkaniach biznesowych i prezentacjach między pracodawcą a klientami, jak i na konsultacjach między pracodawcą a pracownikami oraz między samymi pracownikami. Najlepiej, aby sala konferencyjna odznaczała się niebanalnym wyglądem. Wskazane, aby wychodziła na świat za pomocą dużego okna. Długi stół ze wszystkimi niezbędnymi media portami, a także wygodne krzesła, na których można komfortowo siedzieć nawet kilka godzin, to podstawa. Ponadto w sali konferencyjnej powinien znaleźć się duży ekran oraz rośliny.

  1. Strefa pracownicza:

Strefa pracownika nie stanowi niezbędnego elementu biura, ale jak najlepiej świadczy o takim biurze i zwiększa komfort pracy. To zazwyczaj miejsce o przyjaznym wystroju, które pozwala zjeść śniadanie, wyciszyć się, odpocząć lub jeszcze bardziej zintegrować się ze współpracownikami. Tak więc miejsce takie oprócz wyciszenia się, może budzić kreatywność.

Podsumowanie

Idąc za potrzebami ergonomii salony meblowe wystawiają specjalne oferty dla firm. Warto z takich ofert skorzystać, albo na początku przynajmniej rozważyć skorzystanie z nich. Na uwagę niech zasługują przede wszystkim krzesła i biurka, choć nie zaszkodzi zwrócić uwagi również na podnóżki, lampy i inne przedmioty. Pracownik zakupujący dla pracowników odpowiedni sprzęt do pracy na pewno na tym skorzysta. Po pierwsze ujawni swoje dobre oblicze. Po drugie sprawi, że praca wykonana zostanie bardziej efektownie. Przyjazność biur tkwi w ich umeblowaniu.

 

3 komentarze

  1. brodaty

    Teraz bardzo fajnymi i nowoczesnymi meblami biurowymi może pochwalić się firma Logan. Kupuję tam na bieżąco, ponieważ chce wymienić stare meble u siebie w biurze. Wybór jest ogromny a meble funkcjonalne i estetyczne także już mniej się boję o pierwsze wrażenie klienta o firmie, które jak wiadomo jest najważniejsze.

    Odpowiedz
  2. kamil

    Nasze biuro projektował projektant wnętrz. Mamy dość dużą i nowoczesną przestrzeń, chcieliśmy ją dobrze zagospodarować. Polecił nam też stylowe meble na open space z kjk, gdzie każdy pracownik będzie mógł przy nich wygodnie usiąść.

    Odpowiedz
  3. SoloKolos

    Właściwy układ mebli biurowych ma kluczowe znaczenie dla organizacji miejsca pracy. Zgadzam się z tym, że od mebli w biurze oczekuje się nie tylko funkcjonalności, ale i odpowiedniej prezencji. Z tego powodu warto dobrze przemyśleć planowany wystrój wnętrza, aby wywrzeć jak najlepsze wrażenie na klientach. Jak dobrze wiadomo – pierwsze wrażenie jest najważniejsze.

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły