Kryzysy na facebooku! Kilka ciekawych przykładów z udziałem znanych marek

utworzone przez | 18 06 2014 | 2 Komentarze

Masz kryzys? A może dopiero, co z niego wyszedłeś? Jedno jest pewne, prędzej czy później ten dopadnie Twój firmowy fanpage. I jeśli w porę nie zareagujesz może Ci się odbić bolesną i uciążliwą czkawką!

Kryzysy w socialu wybuchają stosunkowo często. Niestety nie wszyscy specjaliści od socialowego contentu potrafią sobie z nim poradzić. Specjalnie dla Was, przygotowałam kilka spektakularnych przykładów, na to, jak uzytkownicy facebooka potrafią przysporzyć firmom problemów wizerunkowych.

Niektóre z zaprezentowanych marek szybko zareagowały, inne udały, że nie widzą tego co przecież aż bije po oczach z ekranu monitora.

Te pierwsze najprawdopodobniej wyszły z opresji cało, te drugie na długo odczują niechęć gimbazy do swojego produktu.

1. Tradycyjnie, bary z fastfoodem mają najgorzej

Niczego nie czepiamy się tak bardzo jak jedzenia. Wszystko przez to, że chcemy być fit i healthy. Tymczasem marki maja poważny problem. Wrzucając nowe treści promocyjne oraz produkty z oferty nie mogą liczyć na to, że wszystkim smakuje chrupiąca bułeczka:

 

mcdonald

 I najgorsze co McDonalds mógł zrobić? Nie zrobił nic. Konsumenci wyrazili swoje zdanie, a oni przemilczeli. Pewnie jeszcze nieraz pzrez takie zachowanie ość stanie im w gardle.

2. Fragment z życia sieciówek

Wszyscy w nich kupujemy, bo tanio i wszyscy narzekamy. A bo zła jakość, a bo nudna kolekcja, a bo obsługa nieuprzejma. Reserved przekonało się, że nawet porady można nieźle spieprzyć!

reserved

3. Podpasek…

Wiadomo, produkt dla kobiet więc i wymaganie wysokie. Marka się stara, a panie co? Narzekają!

Bez tytułu

 No i niestety, znowu brak reakcji na zaczepne komentarze użytkowniczek!

4. Producentów kosmetyków

Testowanie na zwierzętach potrafi spowodować prawdziwą lawinę nienawiści. Loreal przekonało się o tym szczególnie kiedy na ich tablicy rozpętała się kolejna burza gradowa oskarżeń.

loreal

Na szczęście ktoś, kto zajmuje się ich fanpage szybko zareagował! Gratulacje za takie podejście!

5. Świata mediów

Gruba Britney, chuda Cameron Diaz. Media myślą, że wszystkim można zainteresować potencjalnego przedstawiciela gimbazy, a jednak…

pudelek

Pudelek pewnie zrobił się na chwilkę czerwony ze wstydu.

6. Technologii

Samsung może pochwalić się jednym: ma bardzo dobrze prowadzony fanpage. Trzeba przyznać, że specjaliści naprawdę daja radę. Reagują szybko na każde zapytanie i ewentualne zaczepki. Naprawdę gratulacje!

samsung

 

2 komentarze

  1. Hubert Oleszczuk

    Podobno z hejterami i chamskimi komentarzami świetnie radzi sobie Donatan. Warto się jemu przyjrzeć, bo kilka screenów z internetu wygląda zachęcająco 😉

    A hejty są w większości branży na facebooku, jeżeli ktoś stanie się bardziej popularny.

    Odpowiedz
    • Natalia

      Dzięki. Muszę przejrzeć!;-)

      Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły