Marketing

Filmy produktowe w biznesie i sposoby ich wykorzystania

Prowadzenie własnego biznesu, niezależnie od formy i wielkości branży, wymaga od nas nieustannego działania, kreatywnych pomysłów oraz doskonałej organizacji. Plan marketingowy, oparty o różnorakie formy promocji, to doskonały sposób na zwiększenie zysków i pozyskanie nowych klientów. Marki w ciągu ostatnich kilku lat odeszły jednak od tradycyjnych form prezentacji produktu na rzecz tego, co nowoczesne i innowacyjne. Jak firmy obecnie pokazują swój produkt? Z czego korzystają, a jakich rozwiązań unikają jak ognia?

Materiał video – klasyka gatunku

Filmy produktowe od jakiegoś czasu cieszą się niemałą popularnością. Klienci zniechęceni długimi artykułami czy nieciekawymi treściami, również odchodzą od klasycznych form, tym samym stawiając na film. Idąc tym tropem, marki postanowiły wziąć sobie do serca wymagania odbiorców i chętnie wykorzystują treści wizualne, by w ten sposób tłumnie przyciągnąć użytkowników. Film produktowy jest zatem doskonałą formą prezentacji naszego produktu oraz uzupełnieniem pozostałych działań marketingowych. W kilkuminutowym filmie możemy zawrzeć wszelkie niezbędne informacje, szczegółowo pokazać naszą ofertę i jednocześnie zareklamować markę. Jak zatem firmy wykorzystują filmy produktowe dla własnych celów? Zobaczcie sami!

Targi, eventy…

Budowanie świadomości marki oraz więzi z klientem między innymi poprzez gadżety reklamowe jest dość skomplikowanym procesem. Firmy poszły jednak o krok dalej i oprócz tradycyjnej formy reklamy, jaką jest dawanie potencjalnym klientom drobnych upominków, postawiły na wyświetlanie filmów produktowych na targach. Treści video cieszą się dużym zainteresowaniem, przyciągają wzrok i sprawiają, że odbiorcy pozostają z nimi na dłużej.

Jeżeli szukasz profesjonalnej firmy, która specjalizuje się w tworzeniu wysokiej jakości filmów produktów oraz innego rodzaju materiałów video koniecznie zajrzyj na stronę – https://flipside.pl/filmy-produktowe/. Wraz z pomocą profesjonalistów, uzyskasz odpowiedź na oczekiwania twoich klientów, wspólnie stworzycie doskonały materiał, tak by twoja firma w krótkim czasie zwiększyła zyski i pozyskała nowych odbiorców.

Zwiększ ruch na stronie

Udostępnienie materiału filmowego na blogu lub stronie internetowej pozwoli zbudować pozytywny wizerunek marki i zwiększyć jej prestiż. Filmy produktowe jako ulepszona wersja dotychczas przekazywanych treści jest pożądanym przez odbiorców zjawiskiem.

Social media

Snapchat, od którego odeszliśmy na rzecz Instagrama, zakładał między innymi tworzenie video.  Obecnie króluje już Tik Tok, na którym również publikowane są kilkusekundowe filmiki. Jak widać kanały społecznościowe tworzone z nastawieniem na treści filmowe, przyciągnęły miliony użytkowników. Dlaczego zatem firmy nie powinny pójść w podobnym kierunku i nie wykorzystać siły Instagrama, skoro największe kanały społecznościowe również opierają się o content video?

Wykorzystaj siłę mediów społecznościowych

Śledząc rozwój social mediów, z łatwością możemy zauważyć, iż siła ich przebicia jest ogromna. Wyżej wymienione kanały działają na innej zasadzie niż Facebook. Znajdziesz tam jednak wiele grup specjalistycznych czy tematycznych. Tym sposobem zwiększysz popularność marki oraz zdobędziesz wyjątkową okazję, by zainteresować członków grupy swoim produktem.

Rozwój twoich pracowników

Część mniejszych i większych firm zapewnia swoim pracownikom dodatkowe szkolenia, dzięki którym nabędą nowych umiejętności i utrwalą zdobytą dotąd wiedzę. Spoty produktowe oprócz założeń marketingowych sprawdzą się też świetnie jako element urozmaicający szkolenia. Prezentacje w formie video są bardzo atrakcyjną formą przekazu informacji.

Materiały video – renoma i siła

Filmy produktowe mają za zadanie odpowiedzieć na pytanie potencjalnego klienta oraz zwiększyć sprzedaż. Branża filmowa, a zwłaszcza YouTube, na przestrzeni lat uplasowały swoją pozycję bardzo wysoko. Video dobrej jakości będzie przez długi czas pozytywnie wpływać na pozycjonowanie marki, bez konieczności wdrażania płatnych działań SEO.

Inwestycja w filmy produktowe niesie ze sobą tyle korzyści, iż nie sposób zrezygnować z tej oto formy promocji. Branża reklamowa nieustannie się rozwija, a co za tym idzie, narzuca nam nowe możliwości. Treści te mają dość krótką formę, przyciągają szerokie grono odbiorców, tym samym nie wymagają dużego nakładu pieniędzy. Ważne, aby film przedstawiał produkt w dobrym świetle i cechował się należytym profesjonalizmem. Nowoczesne odmiany działań marketingowych pozwolą ci zbudować pozytywny wizerunek marki oraz wypromują cię jako eksperta danej dziedziny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *