Dokładnie tak. To właśnie ten mały znaczek sprawia, że nasza firma odnosi sukces lub przeżywa kolejną porażkę. Logo, stanowi nieodłączny element każdej kampanii marketingowej. Tworzy tło i jest tym czymś, co skupia na sobie uwagę innych osób. Czy Twoje logo firmy, na pewno jest ok? A może ten mały znaczek, nieświadomie i zupełnie przypadkowo odstrasza klientów.
Zastanawialiście się kiedyś dlaczego tak wielu ludzi lubi Ikeę, Coca-colę albo Chanel? Ja kiedyś przeanalizowałam sobie wszystkie walory tych marek i wiecie co? Uświadomiłam sobie, że wcale nie cenię ich za produkty jakie posiadają. Nie lubię ich za obsługę w sklepie, bo jest nijaka i niekiedy niezależna od nich. Nie śledzę też ich spotów reklamowych, żeby aż tak pokochać to co produkują. Interesują się nimi, bo je znam. Bo ich logo to klasa, prestiż i znak tego, że tak wiele osób im ufa.
Macie tak, że patrzycie na dwie oferty sklepów? Nieważne z jakimi towarami. Niech to będzie spożywka. Patrzycie na ofertę supermarketu Piotr i Paweł, a później na Dino (jest taka) i co? Pewnie, że wybieracie pierwszą. Nie dziwię się bo ja też. Wiecie dlaczego? Bo już tak sobie przysposobił nasz umysł, że jeśli coś dobrze mu się kojarzy to musi być lepsze.
Logo – czyli kocham Cię za to, że jesteś
Nie musisz być skomplikowane. Im prostszy przekaz tym lepiej. Szybciej Cię zapamiętam i najprawdopodobniej już nigdy nie usunę z pamięci. Fajne z Ciebie logo, bo wszyscy Cię kojarzą. Zobacz jesteś na każdym rogu ulicy! Zapewne działasz na rynku już od wielu lat.
Tak postrzegamy loga, które kojarzymy, które co jakiś czas widzimy w różnych mediach. Pamiętajmy, że logo to pewnego rodzaju skrót myślowy. Im więcej elementów będzie go tworzyło tym trudniej będzie je zapamiętać.
Unikalny i niepowtarzalne – logo tylko nasze
Tworząc logo kierujmy się jego unikalnością. Niedopuszczalne jest, by nasz znak graficzny był podobny do tego, jaki posiada konkurencja. w ten sposób z pewnością nie zadziałamy na swoja korzyść. niepowtarzalne logo stworzyć naprawdę trudno. Sztuka ta udaje się tylko niektórym. Adidas, puma – kierowały się prostym przekazem i wygrały! Ich znaki towarowe znają wszyscy.
Dopasowanie loga to naszej działalności
Dobre logo musi pasować tematycznie do tego czym się zajmujemy. Oczywiście jeśli posiadamy Zakład pogrzebowy to nie upierajmy się przy logu z trumną. Nie o to chodzi! Ważne, żeby ten aspekt świadczący o tym kim jesteśmy wkomponował się w całą wizualizację firmy.
Ponadczasowe – na wypadek, gdyby nasza firma odniosła sukces!
Czego oczywiście życzę Wam i sobie. Kierowanie się tylko modą podczas tworzenia logo to najgorsze co możemy zrobić. Czy wspominany adidas wiedział, że utrzyma się na rynku na tyle lat? Z pewnością nie! Co by było gdyby zamiast swojego logo zastosował jakiś wizualny standard z czasów kiedy wchodził na rynek? Mogłoby się okazać, że teraz wygląda trochę komicznie!
Twórzmy logo z głową! Nie śpieszmy się! Myślmy o nim jak o czymś najważniejszym! Najprawdopodobniej bowiem, już nigdy go nie zmienimy. To z nim będziemy tworzyli swoją firmę! A trudno być w związku z kimś, kto nie do końca nam się podoba!
0 komentarzy