Logo – jeden z najważniejszych elementów wizualnych naszej firmy!

utworzone przez | 27 05 2014 | 0 komentarzy

Dokładnie tak. To właśnie ten mały znaczek sprawia, że nasza firma odnosi sukces lub przeżywa kolejną porażkę. Logo, stanowi nieodłączny element każdej kampanii marketingowej. Tworzy tło i jest tym czymś, co skupia na sobie uwagę innych osób. Czy Twoje logo firmy, na pewno jest ok? A może ten mały znaczek, nieświadomie i zupełnie przypadkowo odstrasza klientów.

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego tak wielu ludzi lubi Ikeę, Coca-colę albo Chanel? Ja kiedyś przeanalizowałam sobie wszystkie walory tych marek i wiecie co? Uświadomiłam sobie, że wcale nie cenię ich za produkty jakie posiadają. Nie lubię ich za obsługę w sklepie, bo jest nijaka i niekiedy niezależna od nich. Nie śledzę też ich spotów reklamowych, żeby aż tak pokochać to co produkują. Interesują się nimi, bo je znam. Bo ich logo to klasa, prestiż i znak tego, że tak wiele osób im ufa.

źródło: banker.az

źródło: banker.az

Macie tak, że patrzycie na dwie oferty sklepów? Nieważne z jakimi towarami. Niech to będzie spożywka. Patrzycie na ofertę supermarketu Piotr i Paweł, a później na Dino (jest taka) i co? Pewnie, że wybieracie pierwszą. Nie dziwię się bo ja też. Wiecie dlaczego? Bo już tak sobie przysposobił nasz umysł, że jeśli coś dobrze mu się kojarzy to musi być lepsze.

źródło: seoforbreakfast.com

źródło: seoforbreakfast.com

Logo – czyli kocham Cię za to, że jesteś

Nie musisz być skomplikowane. Im prostszy przekaz tym lepiej. Szybciej Cię zapamiętam i najprawdopodobniej już nigdy nie usunę z pamięci. Fajne z Ciebie logo, bo wszyscy Cię kojarzą. Zobacz jesteś na każdym rogu ulicy! Zapewne działasz na rynku już od wielu lat.

Tak postrzegamy loga, które kojarzymy, które co jakiś czas widzimy w  różnych mediach. Pamiętajmy, że logo to pewnego rodzaju skrót myślowy. Im więcej elementów będzie go tworzyło tym trudniej będzie je zapamiętać.

Unikalny i niepowtarzalne – logo tylko nasze

Tworząc logo kierujmy się jego unikalnością. Niedopuszczalne jest, by nasz znak graficzny był podobny do tego, jaki posiada konkurencja. w ten sposób z pewnością nie zadziałamy na swoja korzyść. niepowtarzalne logo stworzyć naprawdę trudno. Sztuka ta udaje się tylko niektórym. Adidas, puma – kierowały się prostym przekazem i wygrały! Ich znaki towarowe znają wszyscy.

źródło: commons.wikimedia.org/

źródło: commons.wikimedia.org/

Dopasowanie loga to naszej działalności

Dobre logo musi pasować tematycznie do tego czym się zajmujemy. Oczywiście jeśli posiadamy Zakład pogrzebowy to nie upierajmy się przy logu z trumną. Nie o to chodzi! Ważne, żeby ten aspekt świadczący o tym kim jesteśmy wkomponował się w całą wizualizację firmy.

Ponadczasowe – na wypadek, gdyby nasza firma odniosła sukces!

Czego oczywiście życzę Wam i sobie. Kierowanie się tylko modą podczas tworzenia logo to najgorsze co możemy zrobić. Czy wspominany adidas wiedział, że utrzyma się na rynku na tyle lat? Z pewnością nie! Co by było gdyby zamiast swojego logo zastosował jakiś wizualny standard z czasów kiedy wchodził na rynek? Mogłoby się okazać, że teraz wygląda trochę komicznie!

źródło: wallfoy.com

źródło: wallfoy.com

Twórzmy logo z głową! Nie śpieszmy się! Myślmy o nim jak o czymś najważniejszym! Najprawdopodobniej bowiem, już nigdy go nie zmienimy. To z nim będziemy tworzyli swoją firmę! A trudno być w związku z kimś, kto nie do końca nam się podoba!

 

źródło: gadzetomania.pl

źródło: gadzetomania.pl

źródło: gadzetomania

źródło: gadzetomania

źródło: gadzetomania.pl

źródło: gadzetomania.pl

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły