Employer branding stanowi kluczowy czynnik w procesie budowania wizerunku firmy wśród potencjalnych pracowników. Wszelkie wewnętrzne i zewnętrzne działania firmy powinny być skupione wokół nadchodzących zmian na rynku i stawianych nam oczekiwań. Stąd też dużym zainteresowaniem zaczęły cieszyć się filmy employer branding. Czym są? Po co je tworzyć i dlaczego warto w nie zainwestować?
Employer branding video – czym jest?
Role się odwróciły… i to właśnie pracodawcy muszą walczyć o pracowników, a nie odwrotnie. Rynek nieustannie się zmienia, stawiając przy tym wysoką poprzeczkę. Employer branding video to film, który jest skutecznym sposobem na oddziaływanie na naszych odbiorców. W trakcie kilkuminutowego materiału mamy szansę pokazać potencjalnym pracownikom ludzką twarz marki i zbudować pozytywny wizerunek firmy oraz siebie jako pracodawcy. Filmy employer branding sprawdzą się bowiem świetnie w procesie rekrutacji. Możesz pokazać kandydatom, jak wygląda praca od zaplecza i ułatwić im podjęcie decyzji.
Choć forma ta nie jest jeszcze tak często wybierana, produkcja filmów produktowych, reklamowych czy vlogów filmowych z roku na rok nabiera na znaczeniu. Potencjalni kandydaci na pewno docenią nietuzinkowy pomysł i profesjonalne podejście. Wrocławska firma Flipside, którą znajdziemy tutaj – https://flipside.pl/filmy-produktowe/, specjalnie dla ciebie stworzy branżowy materiał video, który wypromuje twoje usługi i zwiększy zasięgi. Niekonwencjonalne podejście do sprawy jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem aniżeli tradycyjne formy. Zapoznaj się z ofertą Flipside i razem stwórzcie coś nietuzinkowego. Employer branding video, filmy produktowe, animacje reklamowe… Wydobądź drzemiący w twojej marce potencjał i odkryj nowe możliwości!
Jaki powinien być film employer branding?
Przede wszystkim dobry i skuteczny! Jak to zatem zrobić? Aby przyciągnąć potencjalnych kandydatów, nie wystarczy zwyczajny przekaz reklamowy. Film rekrutacyjny powinien coś opowiedzieć o wartościach, ideach, perspektywach czy nawet o strukturze firmy. Musi być treściwy, tym samym zaintrygować i pozostać w pamięci. Nieprzemyślana produkcja nie tylko nie wzbudzi zainteresowania, lecz także nie trafi tam, gdzie wstępnie planowano. Zastanów się, jaki jest twój cel i opracuj dobrą strategię komunikacyjną.
Do kogo chcesz trafić?
Jest to naprawdę ważne, gdyż pozwoli ci przyciągnąć tych, których rzeczywiście potrzebujesz w swoich szeregach. Co więcej, dostosuj przekaz do wybranej grupy docelowej. Inny fragment firmy oraz jej kultury pokażesz stażyście, jeszcze inny pracownikom wyższego szczebla. Film employer branding powinien zostać dobrze wymierzony.
Autentyczność
Autentyczność i szczerość to fundament do budowania pozytywnego wizerunku naszej firmy. Nie mogłoby być inaczej! Jeżeli twoją grupą docelową są młodzi ludzie, stwórz przekaz, który do nich trafi. Osoby w wieku 20-35 lat zwykle cenią sobie otwartość, współdzielenie tych samych wartości i fajny klimat. Pokaż im to w filmie i obserwuj rezultaty.
Krótki, długi…
To jaki powinien być? Film rekrutacyjny nie może być zbyt długi. Czas trwania tego rodzaju materiałów video zwykle waha się w przedziale 2-2,5 minuty. Wszystko, co istotne powinno zawrzeć się w krótkim filmie. Jeśli natomiast pragniesz bardziej zgłębić temat, możesz również postawić na kilka krótszych produkcji z uwzględnieniem poszczególnych kwestii. Widz na pewno to doceni!
Bądź kreatywny
Dobrej jakości video jest niezwykle istotne przy budowaniu wizerunku z punktu widzenia marketingowców. Wielu pracodawców niestety wciąż trzyma się utartych schematów i tradycyjnych rozwiązań. Stanowczo tego odradzamy! Bądź kreatywny i wyróżnij się na tle konkurencji. Tworząc filmy employer branding, często zapętlamy się we własnych pomysłach i odmiennych wizjach. Dostosuj przekazywane treści do zawężonego grona odbiorców. Pokaż im w kilkuminutowym filmie, dlaczego to właśnie ciebie powinni wybrać. Niech ta produkcja wzbudzi emocje… Film może być śmieszny, wzruszający, byle nie – nudny czy nijaki. Stwórz coś, czego jeszcze nie było!
0 komentarzy