Klientocentryzm, zwany również marketingiem relacji, aktualnie jest jednym z przewodnich trendów w sprzedaży i rozpoznawaniu potrzeb potencjalnych konsumentów. Skupia on wszystkie siły, każdą jednostkę organizacji na klienta, a konkretnie na zapewnienie mu jak najlepszych doświadczeń. Jak zatem utrzymać dobre relacje z klientami? Jak wprowadzić marketing relacji do własnego przedsiębiorstwa? Wszystkiego dowiecie się z tego artykułu.
Wykorzystaj gadżety reklamowe
Bardzo ważne jest, aby działać już od samego początku, czyli od pierwszego kontaktu konsumenta, bądź potencjalnego konsumenta, z naszą firmą. Podczas różnego rodzaju targów lub gdy nasza firma jest sponsorem jakiegoś wydarzenia, warto zaopatrzyć się w gadżety reklamowe, które będą wręczane osobom jeszcze niezwiązanym z naszym produktem, czy usługą, lecz będzie to pierwszy krok rozpoczynający naszą relację od dobrego zapamiętania. W ten sposób zaczniemy budować relację z naszymi konsumentami, jeszcze zanim pojawi się w ich głowach potrzeba, dotycząca produktu z branży, którą reprezentujemy. Wysokiej jakości gadżety reklamowe możecie znaleźć tutaj, między innymi eleganckie filiżanki reklamowe, znajdziesz na https://ceramika-reklamowa.com.pl/k/filizanki-reklamowe/.
Zapewnij dobrą jakość obsługi
Badania pokazują, że jedną z najczęstszych przyczyn rezygnacji klientów z odwiedzania konkretnego sklepu, czy zaprzestania korzystania z usług jest nieodpowiednia obsługa. Dlatego dołóżmy wszelkich starań, aby obsługa klienta w naszym przedsiębiorstwie była na jak najwyższym poziomie. Oczywiście, jeśli działamy wyłącznie w internecie, to liczy się najbardziej czas odpowiedzi na maila, czy wiadomości na fanpage’u, odbieranie telefonu, szybki przepływ informacji, informowanie klienta na bieżąco o stanie jego zamówienia.
Wykorzystaj platformy społecznościowe
Dzięki tak dobrze rozwiniętym mediom społecznościowym, jakie mamy dzisiaj, nasze działania związane z utrzymaniem dobrych relacji z klientami jest bardzo ułatwione. Dzięki portalom takim, jak Facebook czy Instagram jesteśmy w stanie być w stałym kontakcie z naszymi klientami.
Możemy aktualizować informacje dotyczące nowości, które oferujemy, tworzyć różnego rodzaju wydarzenia, zadbać o niebanalną i oryginalną reklamę. A najważniejsze, że wszystko to możemy zrobić zupełnie bezkosztowo lub niskokosztowo. Dodatkowo dzięki zaangażowanym użytkownikom, nasza firma, produkt, czy usługa może dotrzeć do dużo większej ilości osób, niż za pomocą tradycyjnych reklam.
Przemyśl stworzenie systemu lojalnościowego
Programy lojalnościowe mają to do siebie, że potrafią utrzymać klienta na dłuższy okres. Nasi klienci za to, że korzystają z naszych usług, są w pewien sposób nagradzani, czy to punktami, czy pieczątkami, które można w pewnym momencie wymienić na nagrodę. Dzięki temu i nasi klienci i my, jako właściciele będziemy zadowoleni. Warto jednak pamiętać, aby program lojalnościowy dobrze skonstruować. Powinien on być dostosowany do branży, w której pracujemy oraz być spersonalizowany pod kątem naszych klientów.
Aby skutecznie dbać o relację z klientami, powinniśmy zadbać o konsumentów już od samego początku, czyli jeszcze zanim ta osoba będzie chciała kupić nasz produkt lub skorzystać z naszej usługi. Pamiętajmy również o zadbaniu o jak najwyższą jakość obsługi oraz komunikacji z klientem. Nie bez znaczenia jest stworzenie programu lojalnościowego, który pomoże nam utrzymać stałych klientów na lata.
Jeżeli jesteśmy właścicielem biznesu, to zależy nam na jego rozwoju. W celu planowania rozwoju biznesu musimy się szkolić, aby być bardziej atrakcyjnym dla klientów.
Dziękuję za wartościowe porady, tekst zwraca uwagę na aspekty, o których czasem łatwo zapomnieć podczas codziennej pracy we własnym biznesie!
Pozdrawiam
Bardzo fajny wpis, widziałem ostatnio podobne artykuły i ten się wyróżnia na tle innych oraz jest wart uwagi. Konkretnie objaśniony temat. Bardzo przyjemnie się go czyta. Czekam na takich więcej 🙂