Jak promować sklep internetowy?

utworzone przez | 31 03 2016 | 2 Komentarze

Odpowiednia promocja jest kluczem do sukcesu, wie o tym każdy przedsiębiorca. Dzięki niej można pozyskać nowych klientów i zatrzymać przy sobie obecnych, co zwiększy sprzedaż i zainteresowanie produktami i usługami, oferowanymi przez firmę. Dużą popularnością cieszą się obecnie sklepy internetowe, gdyż coraz więcej konsumentów woli zrobić zakupy w sieci, siedząc wygodnie w fotelu i pijąc kawę. Konkurencja jest jednak spora, trzeba więc z wielką starannością zadbać o reklamę.

Najprostszą i jednocześnie bardzo skuteczną formą promocji sklepu internetowego jest założenie jego strony na popularnym portalu społecznościowym. Doskonały jest do tego oczywiście Facebook, gdyż trafia do dużego grona odbiorców. Założony na stronie fanpage pozwoli na prezentowanie potencjalnym klientom produktów, jakie oferuje firma oraz częsty i regularny z nimi kontakt – wiele osób ma zazwyczaj pytania odnośnie artykułów, będzie więc można na bieżąco rozwiać ich wątpliwości i zachęcić do zakupów.

Będzie to również doskonały sposób na to, aby pozyskać nowych konsumentów – strona może pojawiać się w polecanych, a im więcej osób ją polubi, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś nowy zainteresuje się artykułami i usługami oferowanymi przez firmę. Na początek warto jest poprosić swoich znajomych, aby pomogli w reklamie – będzie ich to kosztowało jedynie kliknięcie w odpowiednią ikonkę.

Innym sposobem na reklamowanie firmy jest pisanie bloga. Można na nim umieszczać zarówno opisy dostępnych produktów, jak i ciekawe dla czytelnika artykuły, tematyką związane z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami. Zwiększy to szansę, iż klient, poszukując pomysłu na ciekawy zakup, trafi na stronę sklepu i znacznie chętniej nabędzie produkty. Przykładem takich działań, jest sklep z markową zastawę stołową, NaMoimStole.pl, który na swoim blogu publikuje inspiracje, ale też porady związane z zakupem zastawy, czy utrzymaniem porządku w kuchni.

Promocja sklepu internetowego w sieci może się również odbywać innymi drogami, jak przykładowo zamieszczanie reklam na popularnych witrynach. Warto jednak wiedzieć, iż dwie zaprezentowane wyżej metody są bardzo skuteczne i mogą być stosukowo tanie – wystarczy samemu poświęcić czas na prowadzenie bloga i fanpage’a sklepu. Kluczem do sukcesu w obydwu przypadkach jest regularność wpisów – im częściej dodawane informacje, tym większe zainteresowanie klientów i silniejsza pozycja bloga w wyszukiwarce.

2 komentarze

  1. Hubert Oleszczuk

    Według mnie bardzo ciekawym pomysłem jest blog – to potencjalne duże źródło ruchu, ponadto można stworzyć pozytywne relacje z klientami, dzięki czemu zwiększa się prawdopodobieństwo kupna właśnie od nas (cena przestaje odgrywać tak dużą rolę jak zwykle).

    Odpowiedz
  2. Dagmara

    Blog i Facebook to chyba podstawa w promowaniu jakiegokolwiek pomysłu w sieci. Jeśli nie ma się tych dwóch rzeczy to jak dotrzeć do ludzi?

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły