Jak Cię klikają, tak Cię widzą! Dlaczego firmowa strona WWW jest ważna?

utworzone przez | 28 01 2014 | 0 komentarzy

Niezwyciężona moc sieci otwiera przed właścicielami firm, kolejne możliwości sprzedaży swoich produktów i prezentacji firmy. Budowa pozytywnego e-wizerunku jest tak samo ważna dla każdej branży jak sprzedaż tu i teraz. Strona WWW musi nawiązywać do tego czym zajmuje się firma i łączyć elementy wizualne z tymi, które widzimy w tzw. realu.

strona www

źródło: labber.pl

Strona WWW staje się narzędziem do współpracy z klientem, które decyduje najmocniej o tym, czy w bliskiej przyszłości będziesz postrzegany jako lider, czy dopiero jako pionier danej gałęzi gospodarki.
Oczywiście tylko zaklasyfikowanie do pierwszej grupy sprzedawców, będzie czytelną informacją o tym, że jesteśmy fachowcami.

Na swojej stronie WWW możesz zainwestować w różne elementy promocji firmy. Szokująca kolorystyka, świecące litery i muzyka w tle, nie zawsze muszą być odbierane pozytywnie. Magia stron krzyczących do klienta dawno już bowiem minęła.

misja firmy

źródło: ohho.pl

Dzisiaj liczy się raczej konsekwencja i umiar, który ma opierać się na odpowiedniej nawigacji, ułatwiającej szybkie odszukanie danego produktu lub konkretnej treści.
Aby dobrze zrozumieć potrzeby potencjalnego klienta, który klika w odnośnik do naszej strony WWW, powinniśmy uwzględnić jego potrzeby i dobrze przemyśleć na czym konkretnie zależy nam, jako sprzedawcy towaru lub usługi.

Zamieńmy się na chwilę w potencjalnego Kowalskiego, który odszukał naszą stronę w internecie i wchodzi na stronę główną firmy X. Czego będzie oczekiwał od tej konkretnej strony:

  • Przejrzystości, nie ma przecież zbyt wiele czasu (podstawowe informacje o tym, czym się zajmujemy i co możemy akurat jemu zaoferować musi mieć podane na talerzu);
  • Ciekawie skrojonej oferty, która będzie się wyróżniała od innych (musi zawierać jeden element typowy dla tej marki);
  • Informacji zwrotnej o produkcie (jaki jest, ile kosztuje, co należy zrobić, by go otrzymać).
strona www

źródło: stronydlafirm.eu

Pamiętaj, dłuższy czas spędzony na stronie WWW równa się większa ilość zleceń i zapytań ofertowych. Nie oznacza to jednak tego, że klient ma godzinami poszukiwać danej informacji. Sęk w tym, by oferta zachęciła go do przejścia w kolejne podstrony (idealna będzie nawigacja rozpoczynająca się od okna strony głównej do np. bloga firmowego).

Jeśli nie wiesz jak tworzyć strony WWW, lepiej zostaw to specjalistom!
Wówczas raz, że nie stracisz niepotrzebnie pieniędzy, dwa nie stracisz klientów, których zniechęci Twoja nieprofesjonalnie wykonana witryna.

Open source czyli to, co mają inni?
Ogólnie rzecz biorąc większość agencji interaktywnych zajmujących się tworzeniem stron WWW zakłada wdrożenie strony z systemem do edycji danych CMS. Może to być system autorski lub system dostępny na rynku jako open source.
System open source jest zazwyczaj nowocześniejszy i ma większą możliwość edycji danych. Pracują nad nim bowiem nieprzerwanie różni specjaliści na całym świecie. Systemy autorskie mogą być niekiedy problemowe w rozbudowywaniu witryny lub w momencie jej awarii.
Zresztą, gdyby się zastanowić, to działanie strony WWW wcale nie zależy tylko od wyboru CMSa, ale głównie od późniejszego wdrożenia i samej konfiguracji.

Gdy mamy już system, kolejnym krokiem będzie stworzenie strony responsywnej, czyli przygotowanie kilku dodatkowych układów na różne wymiary ekranów.
Zawartość strony dostosowana do urządzenia mobilnego to gwarancja tego, że nasza strona nie zostanie odrzucona przez użytkowników opierających swoją pracę na tablecie czy telefonie.

strona www

źródło: komputerswiat.pl –

Czy nasza strona WWW wykonana przez agencję ma okres gwarancji?
Oczywiście, że tak. Nigdy nie dajmy się zwieść agencjom, które uważają inaczej. Domyślnie okres gwarancji naszej strony trwa rok, tak wynika z kodeksu cywilnego.

Integracja z Social Media
Kolejne ważne zagadnienie. Jeśli Twoja firma prowadzi fanpage. Pamiętaj, by na swojej stronę umieścić do niej odesłanie z możliwością oddania like. Zadbaj o to, by jedna i druga strona miała podobna konwencję i motyw przewodni.

Strona główna witryny firmowej w pigułce:

  • logo i hasło firmy;
  • element graficzny w tle (czyli trend 2013 roku);
  • krótki tekst o firmie, tak by użytkownik wiedział kim jesteś;
  • ostatni news z życia/osiągnięć firmy;
  • podstawowe dane kontaktowe;
  • podstawowe zakładki: o nas (co robimy), kontakt, blog (baza wiedzy), oferta, klienci.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły