Jak wycenić Twojego firmowego Facebooka?

O tym, że profil w serwisie społecznościowym potrafi zadecydować o sukcesie danej firmy wiemy już od dawna. Czas na to, by porządnie zabrać się za kampanię, która przyniesie rzeczywiste rezultaty. Aby mieć jakiekolwiek szanse na pokonanie konkurencji, nie wystarczą tylko nasze chęci. Zamiast mierzyć swoje siły na zamiary, lepiej zwrócić się z konkretnym zapytaniem do agencji interaktywnych lub freelancera.

Firmy zajmujące się prowadzeniem profili społecznościowych wyceniają swoje usługi bardzo różnie. Nierzadko pozostawiają w całym kosztorysie widełki rzędu kilku tysięcy złotych. Co decyduje o danej cenie? Na co zwrócić uwagę, by nie dać się nabić agencji w butelkę? Z drugiej strony, co zrobić, by nie być przesadnie oszczędnym i sceptycznym?

źródło: gazetabaltycka.pl
źródło: gazetabaltycka.pl

Zaczyna się od strategii

Taką informację z pewnością otrzymamy na początku. Strategię prowadzenie profilu wycenia się niezależnie, obok usługi miesięcznej. Strategia pozwala nam na analizę obecnej komunikacji firmy skierowanej do konkretnych klientów oraz na dopasowanie usług, które będą klientowi dedykowane w przyszłości.

W strategii zawsze podajemy:
Informacje o obecnej komunikacji firmy z klientami – jakimi kanałami się odbywa, czy prawidłowo, czy warto nad nią popracować, czy stworzyć coś zupełnie innego,
Analizę wszystkich działań konkurencji – które z nich warto wdrożyć u nas, które dają przykład negatywny,
Określenie grupy docelowej – dla kogo będzie dedykowana oferta, jak komunikować przekaz, by trafiał do grupy docelowej,
Doprecyzowanie contentu – czyli tematyki naszej komunikacji,
Dookreślenie dalszych etapów działania – konkrety i jeszcze raz konkrety.

Drugi etap wyceny, podobnie jak pierwszy również bardzo często rozliczany jest poza abonamentem. Drugi etap to nic innego jak tworzenie profilu. Tutaj duża rolę odgrywa grafik, copywriter, informatyk. Koszt ich usług wpłynie na końcowe rozliczenie. Im projekt będzie wymagał większego nakładu ich pracy, tym będzie oczywiście odpowiednio droższy.

Trzeci element wyceny to określenie kosztów na reklamę strony i posty. Ile wynosi najbardziej optymalny budżet na reklamę? Z reguły około 200 zł. na każde 10 tys. fanów.

Co zaliczamy do wyceny miesięcznej?

  • Analizę działań do momentu przejęcia przez nas profilu, czyli tego, co działo się do tej pory,
  • Materiały do postów: grafiki, video, teksty, im będzie ich więcej tym usługa jest droższa,
  • Częstotliwość postów: ile dziennie, czy także w weekendy i święta,
  • Zakres odpowiedzialności – w jakich godzinach jesteśmy odpowiedzialni za profil (a może obsługa całodobowa), ile komentarzy – jak szybka reakcja na komentarz,
  • Obsługa klienta – czy my odpowiadamy na zapytania ofertowe i pytania techniczne klientów, czy robią to pracownicy agencji,
  • Ile konkursów, w jakim zakresie to my je organizujemy,
  • Jaki cel ma klient: ile chce pozyskać klientów, o ile zwiększyć sprzedaż,
  • Kto obsługuje reklamy i je tworzy,
  • Jak mają wyglądać raporty z działań.

Pamiętajmy, freelancer zawsze wykona dla nas zlecenie znacznie taniej niż profesjonalna agencja, która za wykonane zlecenia musi naliczyć marże. Jeśli zatem zależy nam na niskim koszcie prowadzenia Facebooka lepiej poszukajmy niezależnego fachowca, który nie jest związany umową cywilnoprawną z żadną firmą.

źródło: twoje-wiesci.pl
źródło: twoje-wiesci.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *