Nierzadko początkujący przedsiębiorcy cieszą się dużym powodzeniem na początku swojej działalności, ale szybko odnotowują spadek zainteresowania świadczoną przez nich usługą. Dotyczy to różnych dziedzin sektora usług, ale szczególnie mocno cierpią z tego powodu właściciele barów i restauracji. Dlaczego tak się dzieje? Czasem interes przestaje się kręcić z najprostszych powodów, które jednak trudno dostrzec na pierwszy rzut oka lub niełatwo się do nich przyznać przed samym sobą.
Czarny PR
Zastanów się, czy ktoś nie życzy ci źle. Być może twój start na rynku wzbudził czyjąś zazdrość lub zaszkodził konkurencji, która w nieczysty sposób próbuje się odegrać. Tworzenie antyreklamy jest w dzisiejszych czasach jeszcze mniej skomplikowane niż kiedyś – czasem wystarczy wystawienie szeregu negatywnych opinii w Internecie, żeby zniechęcić potencjalnych klientów.
Zmiana warty
Czasami jakość usług zmienia się wraz ze zmianą osób ich świadczących. Jeżeli więc w szeregach twojego personelu pojawił się ktoś nowy, zastanów się, w jaki sposób wpływa on na opinię klienta. Każdy członek załogi, mający bezpośredni lub niebezpośredni kontakt z klientem, może kształtować jego zadowolenie lub wręcz przeciwnie. Przeanalizuj zachowanie swoich pracowników. Być może to opryskliwa recepcjonistka odstrasza twoich klientów, a może nieprzyjemny kelner odebrał im radość korzystania z twoich usług.
W czym leży problem?
Zanim jednak zaczniesz bacznie przyglądać się swojemu personelowi, może powinieneś pomyśleć, czy to nie ty sam sabotujesz swój interes. Na początku byłeś podekscytowany podjęciem własnej działalności, ale z czasem pojawiło się zmęczenie i jakby mniej się starasz, żeby wszystko działało w twoim przedsiębiorstwie jak należy. Może też twoja koncepcja na daną usługę nie jest do końca zrozumiała dla twojego klienta. Aby uniknąć tego typu sytuacji musisz stale przypominać sobie, jaki miałeś plan zakładając swój biznes. Musisz też być świadomy, że czasami nie chodzi o zbyt częste zmiany, a o ich całkowity brak. Czasami niewielki remont, odświeżone menu, zmiana wystroju wnętrza czy nowa ciekawa usługa to coś, na co czeka twój klient.
0 komentarzy