Jakie błędy najczęściej popełniają pracodawcy?

Organizacja pracy w firmie to nie zawsze łatwe zadanie. Niekiedy umiejętności organizacyjne szefa wydają się zbyt ograniczone, by rzeczywiście móc utrzymać pracę całego zespołu na najwyższym poziomie. Jakie błędy pracodawcy popełniają najczęściej?

1. Rozliczanie pracownika za przepracowane godziny, a nie za efekty jego pracy

Ten tryb pracy dawno już okazał się mało efektywny. Niestety większość pracodawców wciąż deklaruje, że wymaga od swoich pracowników 8-godzinnego trybu pracy w biurze firmowym.

Tymczasem jak się okazuje, każdy pracownik miewa gorsze i lepsze dni. O ile, w niektórych rzeczywiście potrafi się skupić wyznaczone 8 godzin, o tyle czasem połowę czasu pracy spędza na rzeczach zupełnie z nią niezwiązanych. Na szczęście pracę zdalną doceniają już niektórzy właściciele firm marketingowych, gdzie stanowisko pracy opiera się głównie na wykonywaniu poszczególnych zleceń.

2. Zakaz pracy zdalnej lub wyłącznie praca zdalna

Ani jedno, ani drugie rozwiązanie nie jest korzystne dla naszej firmy. Pierwsze zniechęci naszych pracowników do systematycznej pracy i pełnego wykorzystania czasu przeznaczonego na wykonywanie zleceń. Drugie nie pozwoli na zawiązanie więzi z pracownikiem oraz kontrolę tego co zrobił.

źródło: weblog.infopraca.pl
źródło: weblog.infopraca.pl

3. Małe zaufanie względem tego, co nasz pracownik potrafi

A potrafi czasem bardzo wiele. Wystarczy, że chociaż raz mu zaufasz, pozwolisz by rozwinął skrzydła i samodzielnie wykonał jakieś zadanie. Poczuje się ważny, doceniony i z pewnością będzie miał większy zapał do wykonywanej pracy.

Brak zaufania względem umiejętności swoich pracowników może z czasem doprowadzić do tego, że zamiast ambitnych zadań będziemy obdarowywali ich wyłącznie parzeniem kawy. Uwaga! Żaden z pracowników nie będzie zadowolony z takiego stanowiska.

źródło: praca.wp.pl
źródło: praca.wp.pl

4. Angażowanie w ważne zadanie tylko niektórych pracowników firmy

Najgorsze co możemy zrobić, czyli sprawić, że część naszych pracowników czuje się gorsza niż pozostała grupa. Zebrania firmowe tylko z udziałem kierowników działu, rozmowy o ważnych projektach „po cichu”, aby przypadkiem reszta nie dosłyszała o czym mowa. To nie tylko frustrujące, ale także bardzo krzywdzące względem innych osób.

5. Mała tolerancja dla błędów, które zdarzają się w czasie wykonywania niektórych zadań

Tak to już jest, że człowiek uczy się na popełnianych błędach. Zamiast zatem wytykac palcem kogoś, komu raz podwinie się noga, lepiej pokaż i wytłumacz jak zrobić to jeszcze raz lepiej. On wyciągnie wnioski i czegoś się nauczy, a Ty przy okazji będziesz wiedział, jak Twój pracownik przyswaja wiedzę.

źródło: rymszewicz.eu
źródło: rymszewicz.eu

6. Zbyt wysokie wymagania

Znasz dokumenty aplikacyjne swojego pracownika. Wiesz, ile powinieneś wymagać i czego oczekiwać. Mimo to, ciągle myślisz, że jak zadasz mu dodatkowe, znacznie trudniejsze zadania i wykraczające poza jego umiejętosci to czegoś go nauczysz. Otóż, Drogi pracodawco, będzie zupełnie odwrotnie. Tylko go zniechęcisz, doprowadzisz do płaczu i w rezultacie odejścia z pracy.

7. Wytykanie błędów przy całym zespole

Tak, jakby nie można było zrobić tego w swoim gabinecie. Zanim zrobisz to poraz kolejny zastanów się, czy sam chciałbyś poczuć na swojej skórze zimny prysznic w postaci głośnego krzyku swojego szefa?

źródło: m.forsal.pl
źródło: m.forsal.pl

2 thoughts on “Jakie błędy najczęściej popełniają pracodawcy?

  • 19 maja 2014 at 12:08
    Permalink

    Bardzo interesujący wpis i przede wszystkim prawdziwy. Niektórzy pracodawcy nie nadają się po prostu na swoje stanowiska i nadużywają swojej władzy. Warto znaleźć wiec złoty środek.

    Reply
  • 27 maja 2014 at 18:08
    Permalink

    Jasne i wcale nie chodzi tutaj o to, że pracownicy zwykli narzekać i marudzić!

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *