Facebook jest fajny, gdyby nie te zasięgi!

Prowadzisz firmę, budujesz strategię marketingową? Koniecznie pamiętaj o Facebooku. Inaczej możesz zapomnieć o tym, że ktoś Cię polubi.
Pomimo, że ten denerwuje nas ostatnio słabym zasięgiem i ciągłymi zmianami jest godnym polecenia sojusznikiem w budowaniu pozytywnych relacji z klientem. Przekonało się o tym wiele mniejszych i większych firm, które zaufały temu socialowemu narzędziu do zbijania popularności.

źródło: heraldboy.com
źródło: heraldboy.com

Dlaczego warto korzystać z Facebooka?
Czy warto jeszcze zadawać sobie takie pytanie, w momencie gdy korzysta z niego każdy?
Facebook to kontakt z użytkownikiem, znacznie lepszy niż w przypadku tradycyjnej strony internetowej. Możesz szybko reagować na jego zapytania, problemy i wątpliwości.
Jak wskazują badania. Przenikanie różnych mediów społecznościowych w marketingu firmowym pozwala na poszerzenie kręgu odbiorców, którzy uczestniczą w naszej komunikacji z klientem.

Skup się na języku
Content na Facebookowym profilu powinien być dopasowany do grupy docelowej, do której chcesz uderzyć. Nie dobieraj treści przypadkowo. To ona – treść pozostanie bowiem najdłużej w świadomości potencjalnych klientów.

źródło: avalaunchmedia.com
źródło: avalaunchmedia.com

Badaj grupę docelową. Zobacz za pomocą jakich słów komunikuje się ze sobą. Być może styl, który ty zaproponowałeś będzie zbyt poważny? A może zupełnie odwrotnie? Nie staraj się być ekspertem od wszystkiego, jeśli prowadzisz sklep z ubraniami. Pisz o tym, czym możesz się pochwalić, czym warto się podzielić z osobami, które odwiedzają twój profil. Zakładając, że w większości będą to osoby, które interesują się modą lub, które chcą dowiedzieć się czegoś nowego o ulubionej modelce, projektancie czy też trendzie.

Rzecz jasna najlepiej pisać w formie bezosobowej. Co jakiś czas możesz się też pokusić o bardziej osobowe formy zwracając się do danej osoby, której komentarz cię zaciekawił. Stwórz kreację postaci, która będzie przewodniczyła dialogowi na Twojej tablicy. Im będzie ona lepiej dobrana do twojej marki, tym lepiej.

źródło: socialmediasmarketing.com
źródło: socialmediasmarketing.com

Chcę taką samą kampanię jak moja konkurencja
Uwaga! Wszyscy, którzy choć trochę interesują się „Socialem” wiedzą, że nie ma dwóch takich samych kampanii na Facebooku. Każda ma bowiem inne cele do spełnienia. Czy jesteś kopią swojej konkurencji, czy chcesz nią być? Chyba nie. Zresztą Facebook to social, w którym nigdy do końca nie wiemy co się wydarzy. To ludzie decydują co chcą oglądać, czego nie. Reakcje na twojej wpisy mogą być zupełnie nieoczekiwane!

źródło: socialmediaimpact.com
źródło: socialmediaimpact.com

Treści na Facebooku za które nie dostaniesz lajka
Chcesz być lubianym? Nie wstawiaj na swój profil treści, które nie zainteresują użytkowników. Treści postów nie mogą być przypadkowe. Mile widziane są oczywiście infografiki, filmiki, memy czy zdjęcia. Im większy rozstrzał tym lepiej. Słowo pisane, nawet bardzo mądre może nie dać nam tego samego.
Jeśli w Twojej firmie dzieje się coś ciekawego…

Pokaż to. Nie bój się tego, że ktoś Cię skrytykuje. Krytyka to w socialu rzecz na porządku dziennym. Naucz się na nią reagować, a jeszcze bardziej wzmocnisz swoją pozycję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *